{"id":514,"date":"2020-12-01T00:00:23","date_gmt":"2020-11-30T23:00:23","guid":{"rendered":"https:\/\/www2.3tav.si\/?p=514"},"modified":"2022-08-01T16:21:33","modified_gmt":"2022-08-01T14:21:33","slug":"kako-z-elektronskim-podpisovanjem-dokumentov-zmanjsati-stroske-podjetja-in-izboljsati-nivo-storitev-za-uporabnike","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.3tav.si\/kako-z-elektronskim-podpisovanjem-dokumentov-zmanjsati-stroske-podjetja-in-izboljsati-nivo-storitev-za-uporabnike\/","title":{"rendered":"Kako z elektronskim podpisovanjem dokumentov zmanj\u0161ati stro\u0161ke podjetja in izbolj\u0161ati nivo storitev za uporabnike"},"content":{"rendered":"

V letu 2020 smo pri\u010da epidemiji, ki je na globalnem nivoju prisilila vse, da sle\u010demo marsikatero \u017eelezno srajco starih navad in spremenimo dosedanji na\u010din poslovanja. Predvsem zaradi okrnjenih mo\u017enosti vzpostavljanja osebnih stikov<\/strong> s strankami in poslovnimi partnerji, smo se pri\u010deli spogledovati z novimi oblikami poslovanja, ki smo se jim pred epidemijo izogibali. Uvajanje novih orodij in postopkov je namre\u010d vedno naporno, tako za podjetja, kot za stranke. Lahko pa prinese tudi nekaj dodatnih stro\u0161kov.<\/p>\n

Med tehni\u010dnimi re\u0161itvami, ki so na voljo \u017ee dalj \u010dasa, a niso bile pogosto uporabljene, je elektronsko podpisovanje dokumentov<\/strong> oz. pogodb. Ta na\u010din poslovanja je zakonsko predviden \u017ee od leta 2004 in je bil dolo\u010den v Zakonu o elektronskem poslovanju in elektronskem podpisu (ZEPEP). S tem zakonom se uvaja enakovrednost elektronskega in lastnoro\u010dnega podpisa na dokumentih, kadar so izpolnjeni nekateri pogoji.<\/p>\n

V primeru elektronskega poslovanja med podjetjem in uporabniki celoten postopek poslovanja poteka preko spleta z uporabo spletne aplikacije, ki podpira elektronsko podpisovanje dokumentov. Pogodbe, ki jih v ne-elektronskem na\u010dinu poslovanja natisnemo in potem v fizi\u010dni obliki shranimo v arhiv podjetja, tu nadomestimo z izklju\u010dno digitalno obliko dokumentov. Celoten \u017eivljenjski cikel pogodbe se odvije znotraj spletne aplikacije.<\/p>\n

Uporabnik, ki \u017eeli naro\u010diti neko storitev (npr. sklenitev naro\u010dni\u0161kega razmerja), obi\u0161\u010de spletno aplikacijo ponudnika storitev, tam izbere \u017eeleno storitev in spro\u017ei postopek podpisovanja pogodb. V tem trenutku pogodbe \u0161e ne obstajajo, pomembno pa je, da je v tem koraku postopka komunikacija med uporabnikom in aplikacijo \u017ee za\u0161\u010ditena z vzpostavitvijo varne \u0161ifrirane komunikacijske povezave. Uporabniki prepoznajo tak na\u010din komunikacije po izrisani klju\u010davnici v naslovni vrstici spletnega brskalnika.<\/p>\n

Spletna aplikacija se na naro\u010dilo uporabnika odzove tako, da pripravi ustrezne pogodbe, jih predizpolni in uporabnika pozove k morebitnemu vpisu manjkajo\u010dih podatkov. Ko so pogodbe vsebinsko pripravljene, jih uporabnik dobi v predogled in v kolikor se strinja z vsebino, spro\u017ei postopek digitalnega podpisovanja. Stre\u017enik pripravi dokumente za podpis in uporabniku preko drugega komunikacijskega kanala (obi\u010dajno je to SMS) po\u0161lje posebno enkratno \u0161ifro, ki jo mora vnesti v aplikacijo. Na ta na\u010din uporabnik doka\u017ee svojo avtenti\u010dnost in avtorizira stre\u017enik, da v imenu podjetja in uporabnika zaklju\u010di proces podpisovanja. Podpisane pogodbe uporabnik prejme na svoj e-naslov, podjetju pa se pogodbe samodejno shranijo v dokumentni sistem oz. varno hrambo dokumentov. Postopek se zaklju\u010di tako, da se dolo\u010dila iz pogodbe izvedejo tudi v poslovnem sistemu podjetja (ERP), npr. da se uporabnika doda med naro\u010dnike.<\/p>\n

Elektronsko podpisovanje dokumentov predstavlja prilo\u017enost za podjetja, ki \u017eelijo prihraniti na \u010dasu, zni\u017eati stro\u0161ke poslovanja in so\u010dasno uporabnikom omogo\u010diti 24 urno razpolo\u017eljivost za sklepanje pogodb<\/strong>. Prvi pogoj za vstop v celovit sistem elektronskega poslovanja podjetja je sistem elektronskega podpisovanja dokumentov. Drugi pogoj je integracija elektronsko podpisanih pogodb v poslovni sistem podjetja (ERP), tretji pa varna hramba dokumentov skladno z zakonodajo.<\/p>\n

Seveda pa omogo\u010danje tehni\u010dne izvedbe tovrstnega poslovanja ni dovolj. Tako kot je poslovna komunikacija pomembna pri fizi\u010dnem stiku z uporabnikom, je pri elektronskem poslovanju pomembno, da svojo ponudbo podjetje predstavi na razumljiv in uporabnikom prijazen na\u010din. Ve\u010dina podjetij je ta komunikacijski vidik \u017ee do sedaj opravljala zelo dobro, v letu 2020 pa so pri poslovanju z uporabniki pri\u010dela pospe\u0161eno izpopolnjevati \u0161e storitve elektronskega poslovanja. Glede na to, da celovito elektronsko poslovanje postaja nekaj obi\u010dajnega, tako za podjetja, kot za uporabnike, lahko v prihodnje pri\u010dakujemo pospe\u0161en razvoj re\u0161itev na tem podro\u010dju, tako z vidika komunikacije oz. marketinga, kot iz tehni\u010dnega vidika.<\/p>\n

V podjetju 3 Tav<\/strong> ponujamo programske re\u0161itve za celovito digitalno poslovanje podjetij: dokumentni sistemi, masovni obra\u010dun, finance in ra\u010dunovodstvo, vodenje proizvodnje, poslovna analitika… Prilagajamo se potrebam na\u0161ih naro\u010dnikov in skrbimo, da so na\u0161e re\u0161itve vedno v koraku s \u010dasom in zahtevami trga.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

V letu 2020 smo pri\u010da epidemiji, ki je na globalnem nivoju prisilila vse, da sle\u010demo marsikatero \u017eelezno srajco starih navad in spremenimo dosedanji na\u010din poslovanja. Predvsem zaradi okrnjenih mo\u017enosti vzpostavljanja osebnih stikov s strankami in poslovnimi partnerji, smo se pri\u010deli spogledovati z novimi oblikami poslovanja, ki smo se jim pred epidemijo izogibali. Uvajanje novih orodij in postopkov je namre\u010d vedno naporno, tako za podjetja, kot za stranke. Lahko pa prinese[…]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":443,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[67],"tags":[],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.3tav.si\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/514"}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.3tav.si\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.3tav.si\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.3tav.si\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.3tav.si\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=514"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/www.3tav.si\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/514\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":515,"href":"https:\/\/www.3tav.si\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/514\/revisions\/515"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.3tav.si\/wp-json\/wp\/v2\/media\/443"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.3tav.si\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=514"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.3tav.si\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=514"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.3tav.si\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=514"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}